26 nov 8 signalen waarom uw website aan verbetering toe is
8 signalen waarom het tijd is voor verbetering. Helaas is een website ook een ‘product’ die op termijn gedateerd raakt. Een website is het digitale visitekaartje van uw onderneming en het is belangrijk dat uw website uitnodigend is. Als u één van deze signalen herkent is het belangrijk om serieus te overwegen om een nieuwe website/webshop te laten maken of de huidige te laten verbeteren. Neem contact op om te brainstormen over uw website/webshop.
1. Werkt niet goed op mobiel (niet mobile responsive)
Meer dan de helft van het internetverkeer (ruwweg 55%) gaat middels mobiele apparaten zoals telefoons. Niets is meer frustrerend dan een website die niet goed mobiel werkt.
2. Verouderde look
Als een website er oud uitziet is dat een slechte reclame voor een bedrijf. Een website is een virtuele voordeur van uw bedrijf en als klanten zien dat dit een gedateerde website is wordt uw bedrijf minder serieus genomen. Neem bijvoorbeeld veel fotografen die de meest prachtige foto’s maken, maar deze presenteren op een website die vreselijk verouderd is. Dat is ontzettend zonde van de potentie die een product heeft. De verpakking en presentatie is minstens net zo belangrijk voor de buitenwereld.
3. Niet zelf content kunnen beheren
Is uw website ook ondergebracht in een systeem waarin u zelf niets kunt doen? Eenvoudig een tekstuele verandering of andere foto’s? Dat is ook niet meer van deze tijd. Als ondernemer moet u zelf uw website kunnen beheren om continue te schakelen. Daarnaast is het goed voor Google om content te blijven vernieuwen.
4. Langzame website (hoge pageloads)
Een website die erg groot is of op een ouderwetse manier opgebouwd waardoor deze niet snel reageert als een potentiële klant ergens op klikt. KISSmetrics heeft onderzocht dat een klant verwacht dat wanneer er ergens op geklikt wordt dit binnen 2 seconden laad.
5. Slechte SEO of enkel SEA
Uw website is slecht vindbaar in google en veel potentiële klanten kunnen u niet vinden waardoor ze bij een concurrent terecht komen. Als uw een product of dienst promoot en u bent daar serieus over dan is het belangrijk om toch wel op de eerste pagina van Google te staan zonder SEA (adverteren middels AdWords). Wij zijn voorstanders van SEA, maar wel in combinatie met SEO anders wordt het organische resultaat nooit beter. Een website/webshop moet niet enkel op SEA draaien hooguit als opstart en extraatje. Persoonlijk klik ik nooit op een adwords advertentie en met mij nog veel meer mensen daarom is de balans belangrijk.
6. Slechte conversie
Klanten blijven niet lang op de website en Google analytics laat een hoge bounce rate zien. Dit betekent dat de potentiele klanten die uw website gevonden hebben snel afhaken en er geen conversie plaatsvind op uw website. Dat is fataal voor uw onderneming.
7. Geen statistieken (inzicht)
U heeft weinig inzicht in de website en wat potentiële klanten op uw website doen en op deze manier kunt u mogelijk conversie niet meten. U loopt gigantische kansen mis om aan te passen en in te spelen op wat consumenten doen.
8. Geen SSL certificaat (met name webshop)
Een https verbinding is belangrijk voor zowel ranking in Google als voor bescherming van klantgegevens (beveiligde betaalomgeving). Als een webshop dit niet heeft krijgt die een penalty in Google ranking. Dat is niet goed voor de zaken!
Conclusie
Als uw website voldoet aan één of meer van deze signalen wordt het echt tijd om deze te vernieuwen. Een nieuwe website in WordPress zorgt vanuit de basis al voor bijna al deze punten. Het enige punt dat u zelf nog hoeft te doen in een WordPress website is de content aantrekkelijk maken waardoor uw conversie hoog is. Neem contact met ons op om te brainstormen over de mogelijkheden voor een website.